شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 4 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
خبر عمومی سه شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ ، ساعت ۰۸:۱۸:۵۸

با همکاری وزارت نفت
نقشه جامع توسعه فناوری در حوزه فراساحل ترسیم می‌شود

باشگاه خبری فراساحل: مدیرکل امور فناوری وزارت نفت با اشاره به تهیه نقشه جامع توسعه فناوری در حوزه فراساحل تصریح کرد: انتظار داریم درحوزه آبهای عمیق بویژه دریای خزر، عمان و مکران اقدام‌های قابل توجهی صورت گیرد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از شانا، محمد ابراهیم شفیعی، امروز (شنبه، ٢٥ مردادماه) در نشست خبری دستاوردهای فناورانه صنایع نفت و گاز فراساحل، با اشاره به تشکیل کمیته‌ای در وزارت نفت برای بررسی فناوری‌های فراساحل اظهارکرد: براین اساس قرار شده است تا نقشه جامع توسعه فناوری در این حوزه ترسیم شود که انتظار داریم در حوزه آبهای عمیق به ویژه دریای خزر، عمان و مکران اقدامات قابل توجهی صورت گیرد.


وی با بیان این که در معاونت فناوری ریاست جمهوری با همکاری وزارت نفت جلسه‌های متعددی برای بررسی فناوریهای موجود در صنایع فراساحل تشکیل شده است، اظهارکرد: طی سال‌های اخیر موفقیت‌های فراوانی در حوزه فراساحل در صنعت نفت کسب شده است و امیدواریم با تدوین این نقشه بتوانیم موفقیت‌های بیشتری را در این زمینه به دست آوریم. به گفته شفیعی، گستردگی صنعت نفت به نحوی است که گروه‌های مختلفی از اعم از شرکت‌ها و سازمان‌ها در آن فعالیت می‌کنند و رونق فعالیت‌ها در این بخش به معنای شکوفایی در سایر حوزه هاست.


مدیرکل امور فناوری وزارت نفت افزود: با توجه به این که صنعت نفت نقش کلیدی در اقتصاد کشور دارد بنابراین توسعه فناوری در این صنعت سبب رشد و شکوفایی کشور می‌شود. وی با تاکید بر این که وزارت نفت به دنبال این است که فناوری‌های کلیدی مورد نیاز این صنعت را به صورت اصولی به کشور وارد کند، ادامه داد: به اعتقاد ما انتقال فناوری مساوی با دلالی، خرید کالا و تحقیق علمی محض نیست، بلکه انتقال فناوری به معنای این است که خودمان صاحب فناوری شده و توسعه دهنده آن باشیم.


مدیر کل امور فناوری وزارت نفت تصریح کرد: براین اساس مسیرهای مختلفی برای دستیابی به فناوری‌های مورد نیاز صنعت نفت شناسایی شده که به صورت موازی دنبال می‌شود تا صنعت نفتی دانش بنیان و متکی به فناوری بومی داشته باشیم. وی با اشاره به برگزاری هجدهمین همایش صنایع دریایی ایران که ٢٧ تا ٣٠ مهرماه امسال در جزیره کیش برگزار می‌شود، گفت: با توجه به این که پارسال اصلی‌ترین پنل به صنایع نفت و گاز اختصاص داشت امسال نیز هریک از شرکت کنندگان می‌توانند دراین بخش‌ها حضور یافته و به ارائه دستاوردها و فناوری‌های بپردازند.



  کد خبر : 2160
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :